zaterdag 14 mei 2011

tahoe 11/12/13/14mei - dag43/44/45/46

woensdag 11 mei
9 uur vertrokken uit oackhurst naar angels camp (186 mijl - 6.5 uur)
heerlijk buitenzit weer en een fijne ruime camping.
Onderweg (via rd 41) gestopt in yosemite park, de hoge bomen vielen daar tegen en we konden amper plek voor de camper vinden, zo toeristisch was het daar. Wat rondgereden en mooie plaatjes genomen van een paar grote watervallen. De route heen en terug was met veel oponthoud, vanwege wegreparatie's.
Erg hoog in de bergen. Daarna via rd 120 en 49 naar het dorpje angels camp, dit was een leuk dorp
met westernachtige winkels. Daar hoorden van Calaveras big tree, dit was rd 4 omhoog, slechts 13 mijl van de camping. We zijn daar heen gereden, weer de bergen in maar wel makkelijker te rijden. Dit bleek een pracht plek te zijn met een wandelroute van 2,5km met allemaal gigantische bomen. Als sjoerd bij een boom stond (zie foto) dan was hij niet terug te vinden. Er bleken wel meer dan 25 van zulke bomen te staan en het was er super rustig en leuk te wandelen. Zeker een aanrader. Half 6 weer op de camping
donderdag 12 mei
vertrokken om 10 uur en weer een zonnige dag. 114mijl - 3 uur
rd 49 afslag jackson - rd 88- we zaten erg hoog 7700ft met heel veel sneeuw. Pracht route, wel stijl soms.
Een bevroren meer onderweg, was een pracht gezicht.Veel mooie uitzichten over de bergen met de sneeuw.
Deze route zat niet in de planning, maar de andere wegen waren afgesloten door sneeuw of omgevallen bomen. Rd 89 afslag naar South Lake Tahoe, weer een camping in het bos gevonden (13.00 uur), waar haast niemand stond. Mooi weer, dus zaten we in de zomerkleren buiten terwijl pakken sneeuw naast de camper lagen.
S'nachts werd het alleen erg koud. Weer veel vogels en eekhoorns op de camping.
vrijdag 13 mei
van lake tahoe naar colfax  - 125 mijl - 4 uur
via rd 89, helemaal bij het meer langs, hadden we een paar prachtige uitzichten, hoog in de bergen, over het meer met volop sneeuw op de bergen. Via Hwy 80, afgeslagen naar grass valley via rd 174, we moesten wel een heel lange prive weg nemen en hadden een tijd gereden, toen we op een prive parkje aan het meer kwamen. Wel leuk, maar ze hadden niets, dus geen elektra en met die koude nachten, wilden we op zijn minst toch wel elektra hebben.Dus de hele weg weer terug en maar gokken dat we wat tegenkwamen. Dit kwam voor de Hwy bij Colfac, ook een afgelegen plek aan het meer, waar haast niemand was in een bos, maar in ieder geval wel elektra.Om 13.00 uur aangekomen. Weer lang buiten gezeten in de zon.

zaterdag 14 mei - 145 mijl - 3 uur
Colfax - San Frsancisco
Het was de bedoeling om in sacramento te kijken, maar onderweg zagen we een depot van het verhuurbedrijf van de camper, en we hadden een paar kleine probleempjes en moesten ook olie verversen, dus zijn we er gestopt. Ze waren zo aardig om een half uur later ons al te helpen.
Dus vonden we het verstandiger om maar gelijk door te rijden naar San francisco. Kwamen aan in Larkspur, bij marin rv park. Wel een camping waar je strak naast elkaar staat en geen buiten zit ruimte hebt. Maar ja, we komen toch alleen voor de stad en het bleek dat je gelijk naar de ferry kon lopen om met de boot naar de stad te gaan, of met een bus, wat we eerst gedaan hebben. Heel veel gelopen in de stad. Het ligt hoog, dus dat betekende heel veel hoog klimmen en daarna weer dalen.